Allah is The Best Planners



Assalamualaikum !

Hye korunk ! :)


(Mengeluh kejaap) Tarik naafaas , hembuss . Penaaat ouhh harinii ! Zahir ! Batin ! Duadua pennaaat ! Haha , penat macam buat kerja hape je kan ? :D Okay , aku rasa macam pelajar cemerlang tapi belum cemerlang laagi sebenarnya . Faham tak ayat aku ? >,< Haariinii , kalau tak kerana Madam Wong . Sure , wehh . Aku tak sedar-sedar . Yang aku sebenarnya aku dah lama pengsan . Aku lupa , aku lalai , aku leka dengan semua ini . Haha . Madam Wong sedarkan aku ? Tak percaya ? Actually , dia call petang taadi . Sumpah , aku terkejut ! Dah laa aku dah lama tak join class dia . Kitaorang sembang-sembang sikit . Dia kata , "I MISS YOU" dekaat . Wahaa ! Madam Wong rindu aku . Aku pun rindu dia sebenarnya ! Rindu bila aku kena marah kena sound dengan dia , bila calculation aku macam slow gilaa mcm internet awak tuuh yang lembap :D Di sebabkan dia , cara dia didik aku , aku dapat speed up ;) 

"Youu haa , Izzati , you sebenarnya speed you know taapii since you balik itu asramaa , you datang sini balik youu jadii slow . Why haa ?" 

To Madam Wong :- Saya akan cuba sedaya upaya saya untuk ingat apa yang Madam pernah ajar saya dulu  , TQ for everything . I love you , Madam Wong :D

Kau orang tahu aku tengah buat apa sebenarnya time dia call tuuh ? Aha ! Aku tengah tengok Vampire Diaries ! *Weee . Tengah syok-syok tengok , dia call !

Sebelum off call , dia ada tanya aku , tak nak join class dia ke , untuk chapter form 5 ? Dia bagitahu aku jugak , yang banyak chapter form 5 yang akan masuk SPM . Dia tekan kaan "MOSTLY" Lepaass je off call , terus aku dah fikir macam-macam ! Terus hamekk buku add math , check berapa chapter form 5 kena catch up ! Homaii homaaigadd ! >.< Cuak kememeh aku taahuu , bukan add je aku kena kejar , bio ! chem ! phys ! AstaghfirullahAlAzim ! Apa aku tengah buaadd nii , ta retireti nak study ke ! Awak tuuh bukan genius ke hape ! Haiyoo ~

Dah solat Zohor semua . Terus aku buat timetable and target to achieve before aku balik hostel ! Haameekk kauu , semangat kan , aku ? >.< Lepasstuuu , terus tutup lappy and everything . Baca doa sblm stdy , terus terbuaai dengan chapter 4 - biology - Chemical Composition of The Cell . Alhamdulillah , aku dapat study dengan baik , faham InsyaAllah apa yang aku study , and aku dahpun buadd a few exercises jugaak untuk maantaaapkan laagii . Haha . *Ayaaat >.< 

Thank You , Allah . Kau sedarkan aku dalam keadaan aku yang lalai dan leka dengan duniawi . Aku hampir terlupa tanggungjawab aku sebagai seorang anak .

Korunk tahu ! ? Setiap tuuh jugaak , terbayang-bayang wajah mak aku . Mak aku mesti tersenyum bangga , kan kalau dia tahu aku study sungguh-sungguh nii . Heee :D

Akuu penaat . Aku terasaa laah penaat diaa tuuh . Pukul 8 sampai 9 , aku pergi KCM , untuk class bio . Aku keluar class pun agak lewat , cause ada a few questions nak tanya cikgu , kan ? And aku tak sangka pulak kak Yana sampai awal dari apa yang aku expect . Sorrrryyy kak Yana ! Cikgu pulaak kan yg tunggu anak murid :D Actually lepaas nii pulaak aku ada class chemistry . Haamekk kau ! Dari kul 9:30 sampai 11 lebih ! Hoiyoo ~ 

Even penat yang aku rasa sekarang . Tapi aku puas haatii . Alhamdulillah , sekurang-kurang banyaklah jugaak benda yang aku dapat . Kan ? WORTH IT laah kan ?

Pssst , aku rindu Irda dengan Lalek laah . Lately , badan aku selalu lenguh-lenguh . Kalau dekat hostel , diaorang yang selalu tekan-tekan kan badan aku :D Korunk .....




I thank Allah a lot for everything . He always there by my side . Ingatkan aku bila aku lupa . Sedarkan aku bila aku terleka di buai mimpi duniawi . Setelah apa yang jadi pada hari ini , aku sendiri tak tahu macam mana nak cakap apa yang aku rasakan sebenarnya . Tapi aku dapat rasakan sesuatu . Allah . Allah tak pernah lupakan hambanya taapii kita . Kita , hambanya yang sering melupakan Nya . Niat aku sebenarnya bukan nak bagi ceramah free or tazkirah free kat korunk . Taapii tulaah yang aku rasakan harinii . Aku juga ingin berubah . Ke arah yang lebih baik . InsyaAllah . 

Allah always has 3 replies to our Dua…
1. "Yes"
2. "Yes but not now"
3. " Have a better plan for you.
(There is never a "No")
Just have a Faith.! & Pray.

P/s : To my brother , Imran . You should be thankful to Allah . Bersyukur lah . Mungkin ini yang terbaik untuk Imran . Kita semua . Hanya mampu merancang . Mampu merancang je , Imran . Tapi Allah . He has the very better plan for you . Trust Allah ! And along really hope , pintu hati Imran terbuka untuk terima tawaran ke STAR . Okay :') Fikir baik-baik , ye . Jangan buat mama sedih , ye , Imran . Along sayang Imran . 

Thank you for reading , dear ;]

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum !
Sila tinggalkan komen anda di sini -
SATU pun jaadiilaah :D