Awak penat ? Saya lagi penat , awak !


Assalamualaikum ! :)
Hye awak yang laaagii KACAK laagii CUNMELECUN ! *Winkwink

Sebelum baca entri yang aku postkan kali nii , makesure , mesej awek dah reply , mesej pakwe dah reply jugaak , mesej mak anta pagi tadii yang baru sekarang baru nak balas sudah berjaya tersent , yaaa ? Kena concentrate kena focus 100% nii ! Daaaah ready ? Daaaah ? Ke tengah gosokgosok hidung , korekkorek hidung ke , okay berhenti buat semua tuuh . Focus mata buulaat anda itu , ke arah aku . Okay , nampak aku ? Nampak aku keluar dari kacaskrin lappy korunk ? HAHA XD *Stop merepek , cik yayah yg comel ;D

Okay okay , baruu tadii baruu tadii aku terbaca few article nii . Ttbe mcm ade idea pulaaak nak post ape dalam blog :3 Kejaap kejaaap , nk tanya ," btry lappy kau penuh lagii ? " "Bolehlaah , kenapa tanya ?" "Taktak sajaa tanya , ta dapat nak berhenti pulaak merepekmerepek aku nii , sorrrry " :D

Beautiful tak gorgeous tak pretty tak hari kau orang harinii ?
Hari aku , dia , dan dia dan dia sangaaat  greaaat , ukno :DD
Aku dan dia memang menanti hari ini .
Hari yang what we called , oh myy I can't wait ,
Bilaaa naaak Selasa nii !? Tak gitu , awak dan awak ? ;)



Weeeehhhh , jom bacaaa ceritaa niii . Suree kau benci eh tak kau akan sikit lamalama jadi bukit suka , okay ! XD Dalam cerita nii , ada Harris , ada Izzah , ada awak ada saya . HAHAHA . Tiputipu :D Emmm , dalam cerita nii klu kau rasa nk jd hero kau anggp diri kau mcm Hariss iye a.k.a Aaron Aziz . Kalau kau rasa kau heroin , cbe trytry jadi Izzah a.k.a Maya Karin . Okay ? :) And then ada watak sampingan ! Watak sampingan bukan sebarangan watak sampingan kodd . Diaorang punyaa acting bak kata Aaron dan Maya , "both of you comel laah dalam set" Ahakss >__< Naah , kalau rasa nak jadi Adam a.k.a Awal dan rasarasa nak jadi Maya a.k.a Lisa Surihani . Jom baca jom ! Joommm ! :")


Alhamdulillah , di pagi yang indah lagi penuh bermakna sebenarnya . Izzah bangun awal dari biasa . Pukul 6:00 PAGI dah bangun . Lebih awal dari Maya yang bangun 1jam lewat daripada tuuh . Pukul 7:00 PAGI , okay . Kata Izzah , hari ini hari meaningful dia . Dia tak boleh bangun lambatlambat . Kena prepare awalawal . Okay , Maya hanya mengangguk faham dan senyuman yang comel dihadiahkan untuk Izzah di pagi hari . Masing-masing mula menyiapkan apa yang patut . Izzah yang awalnya sudah mandi , berlalu pergi ke dapur untuk membuat sarapan . Maya yang masih berbaju tidur , berjalan agak perlahan agak malas ke bilik air . Everything hari ini dilakukan demi kawan serumah kawan serapat kawan sebagaibagai lagi nya , iaitu tak lain tak bukan , Izzah . "Izzah , kau patut bersyukur kau patut sayang aku lebih sebab ada aku , iye untuk teman kau hari ini." Maya mengeluh kecil .

Masing-masing sudah bersiap sedia untuk melangkah keluar , menjejakkan kaki di bumi Kuala Lumpur . Izzah menanti dengan sabar KTM yang bakal tiba pagi itu . Hatinya meronta-ronta , perasaannya bercampur aduk . Apa sahaja boleh berlaku pabila hati sudah mula tumbuh bunga ros , bunga tulip , bunga lily , ingin berjumpa kekasih hati , pujangga hati yang sudah 2bulan tidak berjumpa . Mungkin lepaas nii , mereka akan agak sukar untuk berjumpa lagii . Akibat Hariss yang akan pergi ke luar kota selama 3bulan . Izzah pula akan mula sibuk bila menjelang tahun baru . Segalanya harus disiap sediakan . Tahun baru , tugas dan tanggungjawab yang dipikul juga baru . Maya cuba menenangkan Izzah , "Kau jangan ruin day kau . Ta best laah kalau Hariss tahu about this . Kau kena kuat , tak akan ke mana semua nii . Jodoh , Allah yang tentukan . Kau kena banyak sabar . InsyaAllah , dear" Maya memeluk Izzah erat .

Okay , Izzah dan Maya sudahpun sampai ke tempat yang ingin dituju . Pusat beli-belah yang memang tak boleh belah awalawal yang termuka termashyuk di Kuala Lumpur . Okay , Hariss agak lambat . Okay , sabar separuh daripada iman . Dia bukan agak lambat tapi doubletriple lambat . Izzah still cool still sabar . Maya cuba cool down kan Izzah mana yang mampu . "Alahai , makcik seorang nii , macam nak jumpa pengantin lelaki pulaaak , chillex , laa , dear" Izzah ketawa kuat pabila disindir , hati Maya lega  .

"Awak dekat mana ?" " Saya dekat belakang awak , laah" Izzah terkejut . Jantungnya , heartbeatnya sumpah wa cakap sama lu , laju gilaa , wa dapat feel laah sebab wa kawan baik dia . Maya ketawa kecil bila hatinya berbicara seperti itu . Maya membiarkan Izzah dan Hariss di belakang . Takut mengganggu kalau berdiri berjalan bersama-sama dengan Izzah dan Hariss . Tidak dia perasan , Hariss bawa sekali temannya , Adam . 

Adam pandang aku . Aku pandang dia . Okay , apahal nii . Sumpah , wa cakap lu , wa rasa pelik gilaaa . Tiba-tiba , dia bersuara , "kau apa masalah nii?" Mungkin dia tak puas hatii kenapa aku macam pandang tak puas hati je dengan dia . "Aku pandang dia semacam ke ? " bisik Maya dalam hati . Okay , Maya dan Adam cuba sesuaikan diri . "Kau stay mana ? " Adam bersuara lagii . "KL laah mana lagii" . Tidak aku sedari , Izzah dan Hariss sebenarnya sedang turut sama memerhatikan aku dan Adam . "Okay , aku tak kenal dia . Dan dia pun tak kenal aku . Buat biasalah ." bisik Maya lagi .

Aku biarkan Hariss dan Izzah berjalan-jalan berdua dahulu . Tak sampai hati pulaak nak masuk campur hal mereka . Dua hati dah jadi satu tuuh . Terlihat , senyum dan gelak tawa yang tak henti dari wajah Izzah . Sungguh dia sedang bahagia sekarang . Hatiku berbisik lagii , "What to do , haa ? Jom , jalan , cari baju laah " Okay , memang Adam pun sama , nak cari baju jugaak . 

Masuk kedai , keluar kedai . Belek baju , tengok kanan , tengok kiri , tengok harga , HOMAIGAADD ! 100+ lagii murah daripada bajubaju dalam kedaikedai nii . Phiuuu . Okay , lapar . Adam ajak aku makan . A&W tempat aku mengeyangkan perut aku . Okay , apa aku nii . Kata lapar , tuu burger kenapa tak habis  . Start dari time makan , aku boleh laah get along dengan Adam . Dia okaylaah . Senang ajak borak . 
Okay , Izzah dan Hariss sekarang nii , tengah berhoney moon di Baskin Robbins . Okay , aku jeless . Aku tak dapat beli aiskrim , even aiskrim MCD , pun . "Okay , tak apa , jangan jadi budak kecil , cik Maya " bisik Maya lagi . Okay , sementara menunggu Adam yang katanya hendak ke toilet , aku kumpulkan friesfries yang tak habis jadi satu . "Burger nii ? Dalam wayang aku makan ." bisik Maya lagi . Okay , tiba-tiba , Hariss dan Izzah datang . Menuju ke meja aku . Aitt ? Ingat lama lagi nak honeymoon ? Maya ketawa kecil sambil senyum ke arah Izzah dan Hariss . 

Baru sahaja duduk aku rasa dah kena bangun balik . Jalan lagi . Aduhai . Okay , baiklah , aku layan merekamereka nii . Okay , sekali lagi aku ditinggalkan bersama dengan Adam . Okay , this time , macam jadi boleh masuk pulaak aku dengan Adam . Aku cakap dengan dia , aku nak cari baju . Tapi aku nak cari baju lelaki . Okay , taste dia sama macam taste aku . Baju yang dia pilih , smart , dan aku suka . "Terima kasih , wehh . Kau banyak membantu ." Adam angguk , aku gembira aku senyum ke arahnya. Akhirnya , aku jumpa juga baju yang aku mahu hadiahkan buat si dia . 

Alhamdulillah , everything goes fine , goes great , goes fun , goes awesome on Izzah's , Hariss's , Maya's , and Adam's day ! 

Tak sangka aku akan dapat jumpa dan kenal dan tambahkan bilangan kawan aku . Dia cool laah , seronok kalau aku nak ajak shopping , next time . "Terima kasih sekali lagi , weh . Seronok aku shopping dengan kau." bisik Maya ceria .

Izzah menepuk bahu Maya , "Termenung jauh nampak" . Maya ketawa kecil mengingatkan apa yang berlaku pada hari ini . "Mana ada aku termenung lah , kau tuu haa yang termenung jauh tersengih-sengih aku tengok daripada tadi . Tahulaah baru lepas beberapa jam lamanya honeymoon , kan ?" terasa geli bila pinggang Maya dicuit oleh Izzah . Mereka ketawa . Sesungguhnya tiada siapa yang dapat mengerti betapa bahagia dan gembiranya mereka . 

Homaigaaad ! He's so hot . So good looking , dengan t'shirt fit putih dia tadii . He's so sweet . He's already stole my heart . Oh my . "Thank you , sayang , for the day . I'm just having a good time with you ." bisik Izzah sambil tersengih-sengih melihat kalung leher berbentuk beruang panda yang dibelikan Hariss untuknya , Izzah , teman serumahku .

"Terima Kasih Hariss , sebab jaga Izzah aku . Kau jangan main-mainkan dia . I think she suits you . InsyaAllah , both of you kekal forever . Amiin . Terima Kasih Adam , tak tahu lah dah berapa kali aku ucapkan terima kasih dekat kau , sebab sudi jadi peneman aku hari ini . Terima Kasih , untuk hari ini . Hari ini comel sangat . " bisik Maya perlahan sambil bibirnya tidak lekang dengan senyuman . Matanya sudah mula berat . Dia sudah mula diterbangkan jauh untuk bermimpi .

Semoga hari ini lebih baik dari semalam . 






Haaa , amacam ? Kesiaan hangpa semua kena baca ! Maaflaah , aku tataw mana datang idea nak buat cerita nii . Tak real okay . Ini cuma khayalan aku yang kuat berangan . Kalau ada yang terasa feelfeel macam hadi Hariss dan Izzah jadi Adam jadi Maya tuuh , untunglaah ;)) Oklah , dah 11:56MALAM . Perut aku macam berbunyi . Lapar ? Mungkin . Mood aku dah mula baik . Gambar di bawah , sewaktu di MCD , MID bersama Syazreen for breakfast . Babe , thank you for today ! We have such FUN , lah , kan ! Tamao sedihsedih , iye , Auwww :") 

Psst , kaki aku melecet , penat berjalan menjelajah seluruh pelosok MID . Nak tahu aku shopping apa ? Nanti next entri aku tunjuk , iye :]

K , nytenyte , awak yang handsome , awak yang cuncantikmolek , iye :")

P/s : Jejaka kacak tetapi pelik lagi comel lagi gelikan hati aku , 
saya minta maaf , saya tak ada no.telefon untuk bagi pada awak . 
No.phone mama saya awak nak ? Haha :p

Thank you for reading , dear ;]

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum !
Sila tinggalkan komen anda di sini -
SATU pun jaadiilaah :D