Kau tak faham ke ?

Assalamualaikum ! :)

Au caaak !

Haha , tetiba bukaak entri nii , dah kena hadap muka aku , haha , k , fine . Jemu kan ? Sorrylaah , jaap je nk show off muka spontan . Okay , tak comel ? Tak apa . Aku faham . Tapi aku tetap jugaak nak show off gambar nii ! Haaamekkk kaau (Y)

Hye korunk ! 

Okay , 
ready ehh , 
ready ehh , 
nak baca blog aku . 
Ready ehh ? 
Ready ? 
Ready ehh ? 
Ready tak nii ? 
Macam tak ready je nii ? 
Ready ehh ? 
Okay , BAGUS ! :D











Ahad nii , Ahad nii , Ahaaaddd , wehh ! So , amacam Ahad korunk ? Okay ? Pi tak jalanjalan , keluar manamana tak ? Hang tak dengan membemembe ? Ke study kat rumah nii ? Okay , fine , aku harap Ahad korunk sama jugaak macam Ahad aku . Tataw laah kalau ada yang lagii superb ke Ahad dia ? Kan kan ? 

Tapi aku bersyukur :') Ahad , 4/12/2011 . Hari yang paling bahagia sangat buat aku . Siapalah yang tak bahagia kan dapat keluar dengan insan yang tersayang ? Dapat spend time together dengan dia ? Dapat tatap wajah dia , senyum dia , gelak tawa dia . Kejengekelan dia mengusik aku . Tak akan mungkin aku lupa , wehh . Dia sayang aku , dia sayang aku sepenuh hati aku dia . Aku tataw macam mana nak cakap lagi laah , betapa tinggi gila sayang dan cinta dia pada aku . Bila dia pegang tangan aku , aku dapat rasakan yang dia terlalu dekat dengan aku . Bila dia peluk tubuh aku , aku dapat rasakan kehangatan tubuh dia . Bila dia cium pipi aku , aku dapat rasakan jantung aku berdegup kencang gilaa *kentang time tuuh . Hanya tuhan je yang tahu . Dia janji dia akan selalu ada untuk aku . Dia janji dia akan selalu dan sentiasa akan pastikan senyum aku nii akan sentiasa terukir di bibir aku nii . Dan dia juga janji , apaapa jadi sekali pun , dia tetap akan sayang dan cinta aku forever and always , wehh . Auwwwwww :x



Okay , fine , aku tahu kau orang dah mula geli dengan cerita geli aku nii . Tapi aku tak dapat tahan perasaan nii , aku kena jugaak luahkan . Aku minta maaf . Aku betulbetul sayang dia . Aku sanggup buat apa sahaja demi dia . Dia segalanya buat aku . Aku teroverdoss sayang dia . Macam mana nii ? 

Yang paling aku tak boleh tahan , dia tak boleh nak let go aku . 
Huuuuuuaaaaa . 
Dia sangat sweeett bukaaaan ? 

Nii yang cinta matii nii >_________<




















Haaaa ! Bukan sesiapa pun laaah ! 
Dari A sampai Z , semuanya tuuh ialah MAK aku . MAMA aku , wehh  :)
Aku nak ucapkan berjutajuta terima kasih atas kesudian keikhlasan dia untuk spend time dengan aku harinii . 
Aku nak bagitahu satu Malaysia , aku sayang mak aku !
Mak aku hebadd , weh .

"Cett , yayah bkn mak kau sorunk jewlaah hebadd , mak aku pun iye ."

Haha , OKAY OKAY ,
Semua mak hebadd !
Mengandungkan kita sembilan bulan . Perut macam tong gas bawak kita kehulukehilir .
Tak ke namenye hebadd tuuh ?!. 
Dia rasa sakit yang amat . Yang hanya makmak je yang tahu macam mana rasa sakit yg teramat tuuh ! *MASYAALLAH . Tak ke namenye hebadd tuuh ?!
Lepastuu , dia tengok kaki dia bengkak2 , kulit dia ...
Dah tak sama macam dulu .
Tak apa dia cakap , for the sake of the baby . 
Dia nangis , weh . Mak kita nangis .
Dia sedaya upaya kuatkan semangat utk KITA . 
Kadang-kadang tuuh , dia got breathless quickly & she even 
suffered many sleepless nights .
Untuk apa ? Semua for the sake anak dan zuriat dalam kandungannya tuuh .
Tak ke namenye hebaad tuuh ?
Lepastuu , mak kita , weh , dia kena hadapi saatsaat yang paling semua wanita takut kan .
Saat di mana antara hidup dan mati .
Mak kita sacrifice nyawa dia , life dia .
Untuk apa ?
Untuk kita !
Kalau tak , kita tak akan rasa nikmat dunia sekarang nii .
Kemudian , mak kita laah , yang mcm nurse yg jaga kita pagi ptg siang mlm , yg mcm chef , msk kan kita everything yg kita nk mkn , yg aku rasa dh mcm org gaji dh kdg2 tuuh . Yelaah mana taknya , waktu kita kechikkechik waktu mak kita tak ada sapesape nak bantu dia waktu duludulu,
 mak kita laah yang kemas rumah , lipat kain , basuh kain , cuci pinggan . KAAAAAN ?
Then , mak kita jugaak laah , yg jadi driver kita , manamana kita nk pergi tinggal bagitahu je , satgi dia hnta .
Annnndddd , kalau korunk nk tahu , mak kita sebenarnya biggestbiggestbiggest fan kita tahu tak !
She knows us well , very well , actually .
(Kita je yg sll ckp MAK kita tak faham kita)
Mak kita jugaak kaan , sbnrnya mcm cikgu kita ! 
Hebaad kan mak kita !?
Macam2 dia bole jadi !
Yang the best part , she actually your best friend .
Trylaah , spend time dgn mak kita . Borak2 dgn dia . Ambil hati dia . Curi bawak lari pun tak apa .
Prove it , yang kita betul2 sayangkan mak kita !


"She's struggled for me , cried over me 
hoped the best for me and prayed for me. "


So , what to do now , pi cepat minta maaf kalaukalau kita ada terguris terhiris terROBEK kan hati dia ke ? Pi laaah cepaat minta ampun . Selagi ada masa nii . Mana tahu , kan ?
Sebenarnya , senang je , nak balas jasa mak kita , 
JADI ANAK YANG BAIK , BELAJAR TEKUNTEKUN DAPAT KEPUTUSAN CEMERLANG ,
Sureee , wa cakap sama lu , mak lu time tuuh , Adalah orang yg paling bahagia sekali dalam universe nii !

To those friends , yang mana hari lahir mak dia dah makin dekat nii , pii cepaat pk macam mana nak buat mak kita senyum on that important day , okay ! Kalau pakwemakwe kita , kita boleh bagi macammacam , tak akan mak kita tak boleh kodd ? Mak kita sebenarnya tak minta banyak pun . Dia cuma minta untuk sentiasa diingati , disayangi dan dia ingin merasa dihargai oleh anak yg dia dah besarkan sampai sekarang .

Percayalaaah , cakap , aku .... 

Orang cakap , aku dengan mak aku macam adikberadik . Macam kembar . Sama muka . Lebih kurang sama . Kalau kau cakap aku cantik mak aku lagi jutajutakaliganda cantik . Kalau kau cakap aku comel mak aku lagi laaaaaaaaaaaah wehhh ! Okay , tipuu ! Aku lagi laaaaaaaaaahhh comel dari dia ! XD Whatever lah . Ma , to tell the love words maybe is not enough nak balas berjutajuta pengorbanan mama untuk anak perempuan mama yg sorunk nii . But I still will say the love words to you , till my last breath cause I LOVE YOU SO MUCH :')

-ikhlas dari anakmu yang nakal ({})


Thank you for reading , dear ;]

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum !
Sila tinggalkan komen anda di sini -
SATU pun jaadiilaah :D